OK
Този сайт използва бисквитки за анализ на трафика и чат. Като продължите да го ползвате, Вие се съгласявате с това.
Практически пример за успешно приложение на продукта Маркетинг от А до Я ® за съживяването на един бизнес. Маркетинг от А до Я ®: Маркетинг стратегия Сегментиране на продуктовото портфолио Маркетинг от А до Я ®: Маркетинг стратегия Продуктово позициониране според типовете консуматори и цената на продукта Маркетинг от А до Я ®: Маркетинг стратегия Продуктово позициониране според видове търговски обекти и типове консуматори

--------------

Видео

Вижте кратко видео за програмата >>>



Защо Miracle Works?

За нас >>>

Маркетинг от А до Я ®: Маркетинг стратегия


Винпром Свищов АД има над 60 годишна традиция във винопроизводството и собствени лозови масиви. Произвеждат се червени и бели вина, розе и ракии. От лозовия масив Горчивка се винифицира едноименната серията вина.

Проблем:

Как се продава вино в България днес? Отговорът е лесен: трудно. В условията на криза, пазарът се характеризира с бавен темп на растеж и ожесточена конкуренция както между българските производители, така и от все повече вносни марки. Kлиентът ни не бе доволен от цялостното представяне на своя бизнес. Изправен пред незадоволителни продажби, с епизодични и непоследователни маркетинг активности, клиентът бе стигнал до извода, че е нужна цялостна реорганизация и изцяло различен подход към маркетинга.

Анализ:

Ние сме любители на виното от години, но сега трябваше из основи да опознаем и анализираме пазара на вино. Къде сме ние днес? е първият и най-важен въпрос, на който трябва да се намери отговор. Клиентът не може да отдели бюджет за проучвания. Затова проучихме наличната информация в интернет, която също е оскъдна, поговорихме със запознати с пазара хора, направихме няколко анкети, за да се ориентираме в предпочитанията и навиците на потребителите. Проучихме водещи пазари на вино като Франция и Англия, тъй като тенденциите на тези пазари биха могли да ни дадат идеи за посоката, в която се движи нашият пазар. Започна да се очертава ясна картина. На базата на изводите от анализа разделихме пазара на сегменти.

Проучихме в подробности как се произвежда виното и спецификите му като продукт. Анализирахме маркетинг микса на винарната: продуктовото портфолио се състоеше от няколко серии вина -  bag in box, регионални, The best of the year, Sovata и Горчивка, която е най-популярната и високо позиционирана марка. Анализирахме дистрибуцията, цените и какви промоционални активности са правени до момента.

Стратегия:

Съвместно с клиента формулирахме бизнес целите за следващите две години на базата на неговите приоритети. Разработихме матрица за позициониране на продуктите, като предложихме някои от съществуващите продукти да се репозиционират, други да бъдат спрени, и също да се създадат нови. След дискусия с клиента, отчитайки неговите аргументи, новата схема на позициониране беше приета.

Изготвихме план за маркетинг активности според формулираните сегменти и целеви пазари. Направихме препоръки за подобряване на дистрибуцията.

Ребрандиране >>>