OK
Този сайт използва бисквитки за анализ на трафика и чат. Като продължите да го ползвате, Вие се съгласявате с това.

Маркетинг консултантите ще помогнат на бизнеса ви като създадат и приложат ефективни маркетинг стратегии.


--------------

БРОШУРА

Изтеглете брошура с подробна информация за всички обучения в Програма Маркетинг от А до Я ® >>>

Видео

Вижте кратко видео за програмата >>>

Защо Miracle Works?

За нас >>>

6 предимства да работите с маркетинг консултанти

Дата: 10.10.2013

Работата с маркетинг консултанти тепърва прохожда в България, за разлика от западните пазари, където консултантските услуги в областта на маркетинга се използват масово.

В условията на криза добре правеният маркетинг е още по-необходим. Кризата е труден период за повечето бизнеси, защото клиентите не са толкова склонни да се разделят с парите си както преди, и традиционните маркетингови активности са по-малко ефективни.

Големите фирми могат да си позволят собствени маркетинг отдели, но в повечето малки и средни фирми или маркетингът се прави между другото, или нямат достатъчно квалифицирани маркетолози. Маркетинг консултирането може да бъде много удачен начин за тези фирми да имат качествен маркетинг.

1. Експертиза.

Маркетинг консултантите са професионалисти „врели и кипели” в маркетинга, с дългогодишен опит на различни позиции, с допълнителна квалификация от престижни образователни институции (като например The Chartered Institute of Marketing, London). За способностите им свидетелстват и спечелените награди в областта на маркетинга, като например Effie – наградите за ефективност на маркетингови кампании.

Те ще помогнат на бизнеса ви като зададат ясни цели и създадат и приложат ефективни маркетинг стратегии, съобразени със спецификите на вашия бизнес, които да дадат тласък на продажбите и познаваемостта на бизнеса ви.

2. Външен поглед.

Предимство да работите с маркетинг консултанти е, че те ще ви предложат обективен и необременен поглед върху вашия бизнес. Понякога, когато сте били прекалено дълго „вътре в нещата”, може да пропуснете някои съществени проблеми, които ясно се виждат при поглед отстрани.

Те ще направят безпристрастна и професионална оценка на силните и слаби страни на вашия бизнес. Ето къде опитът е от жизнено значение – само някой с истински маркетинг умения може прецизно да оцени вашата текуща ситуация и да предложи ефективни маркетингови решения.

Дори маркетинг мениджърите в големи фирми със силни маркетингови активности, могат от време на време да си правят „сверка с реалността” като се съветват с маркетинг консултанти, за да са сигурни, че не пропускат нещо важно.

3. Креативен, нестандартен, свеж подход.

Еднотипните и монотонни маркетинг активности не водят до желания резултат, или го правят на много по-висока цена.

Добрите маркетинг консултанти ще се постараят да ви предложат креативни маркетингови решения, които да ви отличат, защото те са наясно, че в маркетинга печелят тези, които успяват да направят и поддържат (добро) впечатление и интерес у потребителите.

Чрез своите специфични умения те ще направят така, че силните страни и уникалността на бизнеса ви да изпъкнат, ще дадат на потребителите причина защо да изберат точно вас и вашите продукти или услуги.

4. Оптимизация на разходите.

Маркетингът е инвестиция, която трябва да доведе до по-добри продажби. Не просто разход, харчене на пари, защото някой е казал, че трябва да има маркетинг, и всички го правят. Както с всички останали инвестиции, при които се ползват инвестиционни консултанти, така и маркетинг консултантите могат да се възприемат като инвестиционни консултанти, които ще се погрижат инвестицията ви да доведе до максимално добри резултати. Мантрата на добрия маркетинг консултант е ROI (return on investment, възвръщаемост на инвестицията).

Маркетинг консултантите ще оптимизират вашия маркетинг бюджет, като осигурят максимален ефект при минимални възможни разходи. Те ще ви дадат варианти на инвестиция спрямо достигната ефективност, за да можете ясно да прецените какво решение да вземете според вашите текущи възможности и дългосрочна визия.

Вярно е, че наемането на маркетинг консултант е допълнителен разход за вас, но инвестицията в добрия консултант се изплаща от допълнителните продажби, които той ще осигури за вашия бизнес, плюс спестяванията от оптимизирането и правилното използване на вашия маркетинг бюджет.

5. Гъвкавост.

Работата с маркетинг консултанти ви предоставя възможността да се възползвате от квалифицирана експертиза, която може да не е налична или пък финансово обоснована под формата на собствени служители на пълно работно време.

Ако бизнесът ви е извън София, Пловдив или Варна, намирането на квалифициран маркетинг мениджър може да е проблем.

Ако вашите маркетинг активности не оправдават плащането на заплата и осигуровки  на маркетинг мениджър, маркетинг консултантите могат да поемат вашия маркетинг, като по този начин ще имате качествена услуга на добра цена.

Ако вие като бизнес собственик, или някой друг от вашия персонал движи по съвместителство маркетинга на вашия бизнес, работата с маркетинг консултанти ще освободи вашето или на вашите служители време, за да се фокусирате върху  други важни бизнес дела.

6. Партньорство и мотивация.

Добрите маркетинг консултанти са истински и доверени партньори на вашия бизнес. Те знаят, че техните успехи се постигат чрез вашите успехи, затова са мотивирани да направят най-доброто за вашия бизнес.

Маркетинг консултантите ще дадат допълнителна мотивация на вас и вашите служители. Няма по-добра мотивация от успеха, когато нещата потръгнат, бизнесът се „отпуши” и тръгне нагоре.

Независимо дали вашия бизнес е стартиращ, или работи от много години, опитният маркетинг консултант ще помогне на вашия бизнес като осигури правилната за вас маркетинг стратегия, която да работи както краткосрочно, така и в дълъг период от време. И в двата случая добрият маркетинг консултант си струва инвестицията, тъй като може да допринесе за растежа на вашия бизнес.

Мирослава Иванова

Маркетинг консултант,

Google