OK
Този сайт използва бисквитки за анализ на трафика и чат. Като продължите да го ползвате, Вие се съгласявате с това.

SWOT aнализ - може да предостави ценна информация за бъдещата ви стратегия.


--------------

БРОШУРА

Изтеглете брошура с подробна информация за всички обучения в Програма Маркетинг от А до Я ® >>>

Видео

Вижте кратко видео за програмата >>>

Защо Miracle Works?

За нас >>>

SWOT анализ – защо е добре да го правим?

Дата: 11.10.2013

SWOT analysis

Eдин от най-често срещаните диагностични инструменти за планиране, използвани в бизнеса, e SWOT анализ. Неговите четири аспекта - силни и слаби страни, възможности и заплахи (strengths, weaknesses, opportunities, threats: SWOT) - формират една рамка, която освен, че може лесно да се следва, е и особено полезна за вашия бизнес.
Анализът идентифицира вътрешните силни и слаби черти на вашия бизнес, както и заплахите и възможностите извън вашата фирма.

За да направите SWOT анализ ефективен и смислен, е нужно време и ресурс. Ние ви препоръчваме да  отделите това време, защото този анализ ще ви бъде полезен и ще ви даде насока как да подобрите вашия бизнес.

Как да направите SWOT анализ правилно ?

Кои са най-важните три стъпки:

1. Направете анализ на вътрешната среда на вашата фирма или на вашата марка и открийте кои са силните и слабите им черти.
За да направите вътрешен анализ е необходимо да съберете информация на база дейността ви и да видите къде стоите днес. Направете списък на всичките си силни и слаби страни, разбира се те следва да са реалистични. За да съберете необходимата информация, може да направите интервюта с персонала, или да сформирате екип и да направите брейнсторминг.  Не забравяйте да си подготвите въпроси, както и основни теми. Факторите, които е добре да обсъдите, следва да са само вътрешни за фирмата. Ето няколко аспекта, които бихте могли да оцените: финансови въпроси, технически фактори, мениджърски функции, корпоративни въпроси.  Разгледайте също така и активите и ресурсите на фирмата.

2. Направете анализ на вашата външна среда и открийте потенциала на вашите възможности, както и заплахите пред вашия бизнес.
Необходимо е да изброите всички възможности, които съществуват във външната среда. Те представляват потенциални бъдещи силни страни за вашата фирма. След като направите списък със заплахите , те ще представляват вашите потенциални слабости. И двете представляват външни фактори, които биха могли да са от значение за вашия бизнес.
Опитайте се да оцените следните аспекти: макро-среда, клиенти/ потенциални клиенти, пазар, конкуренти, марка, взаимоотношения.

3. След като сте набрали информацията, е необходимо да направите графика или т.нар. моментна снимка на вашия бизнес днес. Тази моментна снимка може да използвате като отправна точка къде е вашият бизнес в момента, и да определите къде искате да отидете в бъдеще.  Анализът може да предостави ценна информация за бъдещата ви стратегия.
Когато установите силните си страни, е добре да ги поддържате и надграждате, както и да се опитате да отстраните слабостите си, ако е възможно.  Опитайте се да обърнете възможностите пред вашата фирма във ваши силни страни и да сведете заплахите до минимум.  

И не забравяйте,  че резултатите от SWOT анализ са само един от инструментите, които са ви необходими за получаване на реалистична картина на вашия бизнес.

Успешно анализиране!

Мирослава Иванова

Маркетинг консултант,

Google