Какво е оптимизацията за търсачки с изкуствен интелект
Дата: 25.07.2017
![]() |
Tweet |
Какво е SEO, AI и AI SEO?
SEO (оптимизация за търсачки) е технология, която дава достъп до информация и данни, които показват какво трябва да се направи, за да се оптимизира Вашият уебсайт, и да се подобри видимостта при самото му търсене.
Изкуствен интелект (AI от artificial intelligence) се използва в дигиталния маркетинг за събиране на информация от рекламно таргетиране. Той също определя значимостта и приложимостта на съдържанието, определя и идентифицира сегменти за кръстосани продажби и реализира маркетингови кампании.
Когато се комбинира изкуствен интелект с оптимизацията за търсачки (AI SEO), процесите и бизнес решенията се взимат по възможно най-логичния, рационален и оптимален начин, с много постоянство, без отклонения и без умора. Този вид оптимизация е невъзможна и немислима, ако се прави от човек, поради ограничените му възможности в сравнение с тези на машините, които са програмирани да се самообучават с изкуствен интелект. Но макар да работи с толкова сложни процеси и алгоритми, изкуственият интелект придобива все повече човешки качества и става все по-умен и по-дружелюбен към човека от към дизайн и работа с него.
Въпреки че използването на оптимизацията за търсачки с изкуствен интелект е все още в ранен стадии от своя живот, в следващите няколко години тя ще доминира върху дигиталните маркетингови предприятия и това как те развиват своите стратегии за SEO.
Как работи оптимизацията на търсачки с изкуствен интелект (AI SEO)?
На първо място данните и информацията Ви дават възможност да оптимизирате уебсайта си, да изграждате връзки с домейните с висок имидж и авторитет и да идентифицирате най-добрите ключови думи, които да използвате за всяка уеб страница. И всичко, което трябва да направите, е да формулирате съдържанието си правилно.
Първоначално изкуственият интелект функционира чрез използването на сложни алгоритми, които намират и идентифицират тенденции и модели на поведение в потребителските системи. Тези данни позволяват да се генерират идеи и прогнози, които често са по-точни от човешкия анализ.
В днешно време изкуственият интелект се е развил до етап на самообучение и „дълбоко учене“, с който е способен да използва необработени данни, за да определя списъци от възможности, и да изпълнява зададените му задачи самостоятелно. Това в голяма степен намалява нуждата от хора, които да пишат кодове и софтуер, и спестява огромно количество пари и време.
Пример за това е алгоритъмът RankBrain на Google. Като част от съвкупния алгоритъм на търсачката, той намира думи за търсене, които не са били използвани преди, и сравнява тези ключови думи с други търсени, за да определи какъв вид резултати търси крайният потребител. RankBrain също предоставя на Google и информация за уместността на уебстраниците спрямо специфични термини за търсене. Това дава възможност на търсачката да класира уебстраниците по подходящ начин спрямо тези думи за търсене.
Като собственик на уебсайт който има достъп до тези данни и този тип информация, то Вие ще можете да разбере какво Вашите потребители търсят и искат да намерят. Благодарение на това ще можете също да публикувате съдържание и да го оптимизирате според индивидуалните желания на Вашите клиенти.
Какво представлява „голямата информация“ за SEO?
Машинното обучение събира тонове данни от интернет и сравнява процесите, които осигуряват най-добри резултати. В случая с Google, RankBrain може да определи типа уебсайтове, които най-много ангажират крайните потребители и привличат тяхното внимание. В резултат на това Google ги категоризира на добри и лоши или на надеждни и ненадеждни сайтове въз основа на получените данни. В тези данни се включват: информационни архитектури, ключови думи, дълбочина на съдържанието, използване на изображения и т.н. Тези данни след това се използват като мярка за измерване на прогнозирания потенциал на други уебсайтове. Освен това RankBrain преценява категориите за търсене и отнася тези "настройки за измерване" като мярка, основана на отрасъла, вместо на уебсайтовете.
Пример: уебсайт, който публикува съдържание за автомобили, ще има различна структура и дълбочина на съдържанието, отколкото сайт за електронна търговия, който продава кухненски прибори.
Използването на изкуствен интелект за оптимизацията за търсачки цели да стесни кръга от най-добрите стратегии, които са подходящи за Вашия уебсайт. По същество това ще Ви насочи към това какво трябва да направите, за да надминете конкурентите си.
Автор: Денислав Миланов
Стажант: Маркетинг
Miracle Works