Как маркетинговите изследвания могат да помогнат на вашия бизнес?
Дата: 26.09.2017
Tweet |
Като собственик на малък бизнес вероятно сте чували за пазарни проучвания. Знаете, че разбирането на социалната, културната и икономическата рамка на вашата индустрия е от съществено значение за вашия успех. И вие сте наясно, че трябва да имате информация за клиентите си, за района, в който продавате и какво правят вашите конкуренти.
За мнозина изследването на пазара не е приоритетно - и действителните му ползи са скрити в забвение. За да помогнете за отделянето на фактите от измислицата, ние сме очертали пет причини, поради които ефикасното изследване може да помогне на бизнеса ви.
1) Център на маркетинговите изследвания са клиентите
Просто казано, пазарните проучвания са процесът на анализ на данни за пазара, продукта или услугата. И най-очевидната полза е способността му да ви помогне да разберете вашия клиент. Кои са те? Какво искат? Какво очакват? Чрез ефективни изследвания фирмите са в състояние да изградят комуникационна линия с клиентите си. След като разберете нуждите на клиента си, ще можете да приспособите бизнеса си към тях.
2) Маркетинговите изследвания помагат да разберете вашата конкуренция
Познаването на вашите конкуренти и това, което те предлагат, могат да ви помогнат да направите вашите продукти, услуги и маркетинг да се откроят. Разбира се, научните изследвания ви позволяват да определяте цените си конкурентно, но също така ви помагат да се научите от конкуренцията си и да правите нещата по-добре.
3) Позволяват да тествате нови продукти
Нуждаете ли се от помощ за нов продукт или услуга? Изследването е най-ефективният начин да изпробвате идеите, преди да решите да ги реализирате. Чрез показателите собствениците на малки фирми могат да видят кои концепции, кампании и съобщения резонират най-добре с целевите клиенти. Пазарното проучване спестява пари и осигурява успех.
4) Осигуряват вашата приспособимост към пазара и новите тенденции
Както се казва в старата поговорка, промяната е единствената истинска константа. И в маркетинговия свят това е особено вярно. За да бъдат успешни, всички фирми трябва да предвидят и да реагират на промените, за да останат актуални. Чрез изследване на променящите се нужди на потребителите и анализиране на реакциите на конкуренцията, вие осигурите дълголетие и принадлежност на пазара. Пазарното проучване позволява на собствениците на предприятия да останат иновативни и успешни - и да се променят с течение на времето.
5) Помагат за растежа на вашия бизнес
Всички собственици на малки фирми искат да развиват своята компания, но мнозина не са сигурни от къде да започнат. Изследването е най-доброто ви средство за всякакъв вид разработка, стартиране или разширяване на бизнеса. Постоянните показатели могат да ви помогнат за:
- Проследяване на тенденциите и бъдещите пазари
- Определяне на области за разширяване
- Проектиране на ефективни стратегии за маркетингови кампании
- Задайте реалистични цели за бизнеса
- Оптимизиране на резултатите
Предвиждайки развиващия се характер на пазара, ефективните изследвания позволяват разширяването и растежа на бизнеса.
Автор: Борислава Атанасова
Стажант Маркетинг, Miracle Works