OK
Този сайт използва бисквитки за анализ на трафика и чат. Като продължите да го ползвате, Вие се съгласявате с това.

Знаете ли колко е важен шрифта в уеб дизайна?

Дата: 19.09.2017

 

Ако текста е крал, то типографията е неговата корона. Аксесоарът, който добавя към съобщението допълнителен смисъл и емоции. Смело може да се каже че в уеб дизайна, шрифта играе основна роля. Той е средство, което служи да материализира съобщението, придавайки му визуална форма. Тъй като в днешно време информацията е всичко, основната цел на шрифта освен да е красив е и да бъде четлив.

В типографията най-общо те се делят на два основни вида Серифни (Serif) и Несерифни (Sans-Serif).

Серифът представлява малка завършваща линия в края на гредата на буквения знак. Несерифните шрифтове са без декоративни чертички и други допълнителни детайли. Разликата е видима и при двата вида шрифта. Серифните много често се използват в печатните медии( вестници, списания, книги). Когато са на хартия, серифите стоят красиво и четенето не се затруднява, а даже помагат погледът да се плъзга по редовете. Серифите правят по-лесно четенето като сплотяват празното пространство, което се получава между буквите и думите. Употребата им в уеб дизайна е ограничена. Подходящи са за заглавия, при реклами или на места, където информацията е малка и се възприема бързо. Тъй като някои от серифните шрифтове изглеждат строги и елегантни са много подходящи при бизнес комуникацията.

В интернет обаче нещата седят по малко по-различен начин. Там всичко е пиксели, и несерифните шрифтове се възприемат по-лесно. Фактът че нямат щрихи в края, а са отрязани ги прави подходящи за обемни текстове, както и за съдържанието на сайтовете.

Има и още един вид шрифтове - декоративните. Те обикновено са ръкописните,   използват се в рекламата или за други декоративни цели. Тъй като са трудно четими не се препоръчват за дълги текстове.

Цвета също има значение, като едно от основните изисквания е контраста. Най- добра четимост се постига при черни букви на бял фон.

Препоръчва се да не се използват повече от три вида шрифт. Единият е за заглавията, друг за основния текст, а третия е за техническата част.

Избирането на типа шрифт зависи от много фактори. Ако става въпрос за по-сериозен сайт свързан с онлайн магазин, банково дело, продуктов каталог и т.н. следва да се избере по-сериозен шрифт Helvetica, Times New Roman, Arial, Courier и т.н. Ако бизнеса е в сферата на развлеченията могат да се използват по- весели и закачливи шрифтове.

Автор: Таня Пеева

Стажант Реклама, Miracle Works

Google